دوره های طولانی عدم تحرک و رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع شده و قند بالا منجر به ذخیره چربی احشایی می شود، چربی در قسمت میانی ما که اندام های بدن ما را احاطه کرده است.  مقداری از چربی سلول‌های چربی در آن ناحیه می‌تواند وارد ورید اصلی شود که خون را به کبد ما می‌رساند و سپس در جریان خون ما قرار می‌گیرد و سطح کلسترول ما را بالا می‌برد.  بنابراین جدا از اینکه از نظر بصری جذاب نیست، همچنین می تواند باعث مشکلات سلامتی زیادی مانند افزایش فشار خون، عدم تعادل هورمونی، بیماری های قلبی عروقی و مقاومت به انسولین شود که سپس منجر به دیابت نوع 2 می شود. 

 

همه و همه این یک تصویر زیبا نیست، چه در داخل و چه در بیرون.  چربی در این ناحیه اغلب آخرین موردی است که از بین می رود زیرا ذخیره آن یک ویژگی ایمنی است.  بدن آن را به عنوان ذخیره ای می بیند که برای اطمینان از بقای ما برای زمانی که زمان ها سخت است و غذا کمیاب است، لازم است.  چربی زیر پوستی که در زیر پوست خود حمل می کنیم و منجر به سلولیت در زنان و افتادگی ران در مردان می شود، بسیار راحت تر به دست می آید زیرا بخشی از ذخایر چربی اولیه ما است، اما چربی احشایی برای شرایط وخیم ذخیره می شود و فقط قابل دسترسی است. 

 

زمانی که هیچ چیز دیگری برای دست و پا زدن باقی نمانده است.  وقتی در اوج زندگی خود هستیم، بدن ما سعی می کند از قبل برنامه ریزی کند و منابع اضافی را برای یک روز بارانی ذخیره کند، برای زمانی که چابک نیستیم، در شکار کمتر موفق نیستیم و نمی توانیم به طور منظم خود را تغذیه کنیم.  با افزایش سن، چربی احشایی بیشتر و بیشتری ذخیره می کنیم تا اینکه آیپ زیر جلدی شکمی به دست آورد که هر چه سن ما بزرگتر می شود بزرگتر می شود. 

 

خبر بد این است که ما نمی توانیم هیچ یک از این ذخایر را به طور خاص هدف قرار دهیم، هیچ راهی برای انتخاب جایی که قرار است دور از دست بدهیم وجود ندارد.  ما نمی‌توانیم آن را با ورزش یا رژیم غذایی هدف قرار دهیم، بدن ما همیشه چربی کلی بدن را از دست می‌دهد و تنها زمانی که ریختن آن در همه جا تمام شود، به چربی‌هایی که در نواحی مشکل‌دار مانند شکم‌مان ذخیره کرده‌اند دسترسی خواهند داشت.

 

ورزش برای کاهش چربی شکم

از آنجایی که نمی‌توانیم شکم خود را به طور خاص هدف قرار دهیم، هیچ مقداری از کوچ یا سایر تمرینات مخصوص شکم به ما کمک نمی‌کند تا سریع‌تر ذخیره کنیم.  مهم نیست که چه مقدار عضله را در قسمت خاصی از بدن قرار می دهیم، چربی بدن را به طور کلی کاهش می دهیم.  این بدان معناست که برای خلاص شدن از شکم باید دقیقاً همان تمرینی را انجام دهید که اگر می‌خواهید وزن خود را در جمرال کم کنید، انجام می‌دهید، هنگامی که ذخایر چربی اضافی برای سوزاندن کم شد یا دیگر ذخایر چربی اضافی برای سوزاندن نداشتید، شروع به از بین بردن چربی احشایی خواهید کرد. 

 

در قسمت میانی بدن و هر ناحیه مشکل دیگری که دارید بهترین راه برای حفاری در چربی‌های سرسخت، از طریق ترکیبی از تمرینات قلبی، سوختگی بالا و تمرینات HIIT است.  تنوع بسیار زیاد هر کدام، سوختگی طولانی‌تر و یا شدت بیشتر، در نهایت بدن شما را مجبور می‌کند تا از چربی جدا شود و در عوض آن را با عضله باکیفیت عوض کند.

ورزش برآمدگی شکم به شما کمک می‌کند تا چربی‌ها را در سرتاسر بدنتان جمع کنید، اما بسته به ورزش، در ناحیه خاصی عضله می‌سازد.  اگر ورزش کاردیو را نادیده بگیرید و به جای سوزاندن چربی‌هایی که برای از بین بردن آن نیاز دارید، منحصراً بر روی شکم تمرکز کنید، در نهایت با برآمدگی شکم مواجه خواهید شد. 

 

اتفاقی که می افتد این است که وقتی شما عضله به دست می آورید و هنوز هم ذخایر چربی اضافی در قسمت میانی خود دارید، عضله سفت می شود و آن جیب های دور را از نظر بصری بیرون می راند و وضعیت را حتی بدتر از قبل می کند. 

 

میزان انرژی سوزاندن تمرینات شکم برای تأثیرگذاری بیشتر کافی نیست.  Lmagne با فشار دادن یک توپ لاستیکی در دست با انگشتانتان کمی از هم فاصله می‌گیرد و ایده اثر را خواهید دید.  به همین دلیل است که توصیه می شود به جای تمرینات شکمی به طور کلی روی کاردیو تمرکز کنید. 

 

شما هنوز هم می توانید برخی از تمرینات شکمی را انجام دهید، به خصوص اگر هدف نهایی شما ایجاد دیواره شکمی قوی یا یک سیکس پک باشد، اما از قرار دادن آن در مرکز تمرین خود اجتناب کنید، کاردیو باید چیزی باشد که روی آن تمرکز می کنید.  کاردیو و فعال ماندن در طول روز - هر چه بیشتر پول بسازید، بیشتر می سوزانید.

 

 

آهسته و پیوسته برای نتایج دائمی

اتخاذ یک سبک زندگی فعال و حذف غذاهای پر قند با چربی اشباع بالا در نهایت منجر به شکمی صاف و سالم می شود.  صبر می خواهد و صبر در این مورد حیاتی است.  اگر عجله کنید و بدنتان را مجبور کنید که چربی را سریع‌تر از آنچه که راحت است از دست بدهد، زمانی برای تطبیق نخواهد داشت - سلول‌های پوست با تغییرات سازگار نمی‌شوند و در نهایت با یک کیسه آویزان برای شکم مواجه خواهید شد که نمی‌تواند  بعد از آن بدون جراحی رفع می شود. 

 

تغییرات ناگهانی در سبک زندگی، شرایط شدید فیزیکی و رژیم غذایی نیز بدن شما را دچار وحشت می‌کند و به حالت اضطراری روی می‌آورد و متابولیسم شما را پایین می‌آورد و هر چیزی را که می‌خورید حفظ می‌کند و همه چیز و هر چیزی که می‌توانید برای اطمینان از بقای شما از نقطه نظر آن تضمین می‌کند.  کاهش وزن سریع دقیقاً به همین دلیل کاهش وزن موقت است.  تنها راه برای دستیابی به نتایج دائمی این است که شرایطی را معرفی کنید که پس از آن می توانید تا آخر عمر خود را مانتو کنید. 

تغییرات کوچکی که به تدریج در سبک زندگی شما ایجاد می شود در درازمدت تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.

 

تمرینات کاردیو و تمرینات سوختگی زیاد انجام دهید اما کاری کنید که شرایط را تغییر دهید

 

بدن ما با هر تمرین یکنواخت سازگار می شود و برای حداقل مصرف انرژی  چربی سوزی بهینه می شود.  ترفند اینجا این است که رژیم خود را تازه نگه دارید: HIIT (تمرین تناوبی با شدت بالا) را انجام دهید.  دویدن و دوی سرعت، دوی وزن بدن و تمرینات قدرتی.  هرچه بدن شما گیج تر باشد، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد.  تمرینات روزانه منظم را در زندگی خود پیاده کنید و هدف خود را در انجام حداقل یک برنامه روتین در روز حتی اگر فقط چند ست باشد، قرار دهید. 

 

اندازه سهم را کاهش دهید.  همه نمی توانند روزانه با میوه ها و سبزیجات تازه غذای سالم بخورند، به جز غذاهای دریایی تازه یا روغن با کیفیت بهتر، بسیاری از ما باید به سلامتی خود بسنده کنیم.  اندازه وعده ها. حتی خوردن پاستا و برنج به مقدار کم در دراز مدت منجر به کاهش چربی می شود. این چیزها را همیشه می توان با تخم مرغ یا سبزیجات منجمد شده در مایکروویو از قبیل هویج، کلم بروکلی و گل کلم، نخود فرنگی و لوبیا سبز چاشنی کرد.  سسس کچاپ و کره و تماشا کنید که شکمتان آب می شود. استراحت های ذهنی داشته باشید و استراحت کنید. استرس ممکن است منشأ همه بدی ها باشد.

وقتی استرس داریم برای راحتی بیشتر غذا می خوریم و نمی توانیم غذایی که می خوریم را پردازش کنیم.  ساده ترین راه برای مقابله با استرس این است که کمی وقت بگذارید و از یک مشکل یا موقعیت استرس زا برای چند دقیقه فاصله بگیرید.

 

اغلب فقط چند دقیقه طول می کشد تا استرس را از بین ببرید و سپس در بقیه روز احساس کنید و عملکرد بهتری داشته باشید. 

 

 

 

خلاص شدن از شر شکم به صبر و کار منظم، انتخاب های بهتر به صورت روزانه و خونسردی همیشه نیاز دارد.  کار نیاز دارد، متأسفانه، هیچ میانبری وجود ندارد که دیوار به شما نتایج دائمی بدهد، اما ارزش زحمت را دارد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید